16. Robert Aldrich
Chris Fujiwara

Robert Aldrich's films are studies in the simultaneous attraction and terror of destruction. His heroes struggle against committing themselves to courses that they know will destroy them but that prove irresistible. The jarring style of Aldrich's films reenforces the sense of willed discomfort that their narratives generate. Editing and mise en scène manifest a continual restless abandonment of positions, implying the lack of any secure place from which the protagonists can manage to see their problems clearly enough and long enough to solve them.

16. ロバート・アルドリッチ
クリス・フジワラ

ロバート・アルドリッチの映画は、破壊に対して同時に感じる魅了と恐怖についての研究である。主人公たちは自分たちを破滅させることが分かっている進展に巻き込まれまいと苦闘しながら、結局はそこから逃れられない。アルドリッチ映画のきしんだスタイルは、その物語が醸し出す意図的な不快さを強調する。その編集と演出は心休まらぬままに場所・地位を棄てることを宣言し、登場人物たちには自分たちの問題を冷静に客観視して時間をかけて解決するための場所などないことを暗示している。