33. Quentin Tarantino
Chris Fujiwara
Death Proof is a purely personal work, which Quentin Tarantino conceived and executed in a spirit of pleasure, responsible only to the sheer fun of cinema. This fun, though, must be understood broadly: it includes not just technical brilliance and nostalgic tributes to the "grindhouse" cinema of the 1970s, but also music, friendship, flirtation, eroticism, verbal invention, and all four categories proposed by Roger Caillois in his famous theory of games: competition, chance, vertigo, and simulation. Death Proof is also an experiment with narrative form, inventing and solving problems of where to begin, where to end, and how to get from A to B.
33. クエンティン・タランティーノ
クリス・フジワラ
『デス・プルーフ in グラインドハウス』は、クエンティン・タランティーノがただ映画の楽しみだけに責任を負って、快楽の精神において着想、創作した純粋に個人的な作品である。しかし、この「楽しさ」は広い意味で考えられなければいけない。それは単に技術的な見事さと1970年代の「グラインドハウス」映画へのノスタルジーに溢れたオマージュであるだけでなく、音楽、友情、浮気、エロティシズム、言葉遊び、そしてロジェ・カイヨワの有名な遊びの理論によって提示された4分類——競争、チャンス、めまい、そしてシミュレーションのすべてを取り込んでもいる。『デス・プルーフ in グラインドハウス』はまた、どこで始まり、どこで終わり、AからBへどのように到達するかという問題を発明して解決する、映画の物語叙述の実験でもある。