13. John Ford
Chris Fujiwara

John Ford is a director of paradoxes. On the one hand, his films reject the ideology of progress: the future does not improve on the past. On the other hand, the past and its values are never restored. Rather than parables of unity, Ford's films are works of constant movement that attest to the moral necessity of homelessness and exile. As we move farther and farther away in time from Ford's films, they become more disturbing, more exciting, and more moving.

13. ジョン・フォード
クリス・フジワラ

ジョン・フォードは矛盾の監督である。一方で、彼の映画は進歩の思想を拒絶する−−未来は過去からの改善とはなりえない。他方で、過去とその価値が復興することも決してない。フォードの映画は団結の寓話というよりは、むしろ動き続けることについてのものであり、故郷喪失と流浪の倫理的な必要性が示される。我々がフォードの映画の時代から遠ざかれば遠ざかるほど、その映画はより我々の心をかき乱し、より刺激的になり、そして一層感動的になる。