23. Jean Seberg
Chris Fujiwara
Jean Seberg was not just one of the fashion icons of the late 20th century; she also, with her first two directors, Otto Preminger and Jean-Luc Godard, originated a new style of film acting, whose influence can still be felt today. Seberg's simple, flat, raw performances clashed with the cinematic worlds around her, projecting a striking effect of alienation and criticizing a society that constantly watches, suspects, and judges women and sometimes burns them at the stake. Seberg's face, voice, and manner were essential elements of the new poetics of cinema that emerged at the end of the 1950s.
23. ジーン・セバーグ
クリス・フジワラ
ジーン・セバーグは20世紀後半のファッション・アイコンの一人であるだけではない。彼女が組んだ最初の二人の監督オットー・プレミンジャー、ジャン=リュック・ゴダールと共に、彼女は映画における演技の新しいスタイルを創り出し、その影響は今日まで続いている。セバーグのシンプルでフラットな、技巧を排した生の演技は、彼女をとりまく映画言語と衝突することで、心を打つ疎外感を生み出し、社会が女性たちを常に監視し、疑い、裁き、時には火あぶりにまでしてしまうことを批評的に映し出す。セバーグの顔、声、しぐさは、1950年代の末に登場した新しい映画のポエティックスのなかで決定的な役割を果たしたのだ。