30. Clint Eastwood
Chris Fujiwara
In the underrated Blood Work, Clint Eastwood returns to a situation he had previously dealt with several times, as both director and actor: the obsessive relationship between a cop and a criminal. Eastwood brings out the ritual importance of this relationship, transforming what might have been a routine thriller into a tense, brooding study in pain and persistence. He also brings to the project his awareness of cinema as a continuing communication with an audience with whom the filmmaker shares a known past (not only the past of film genres, and that of American society, but also that of the actor and his physical body). Eastwood is one of the few directors currently making popular films that both depend on and deepen this communication.
30.クリント・イーストウッド
クリス・フジワラ
過小評価されている『ブラッド・ワーク』において、クリント・イーストウッドは監督として、また俳優として、以前に何度も取り組んだ状況に再び取り組んでいる。警察と犯罪者の病的な関係だ。イーストウッドはありふれたスリラーになりかねない題材を、痛みと執念をめぐる緊迫感あふれるダークな研究に変換していきながら、この警察と犯罪者の関係の儀礼的な重要性を抽出している。彼はまた、映画が(映画のジャンルやアメリカ社会についてだけでなく、俳優やその身体の)過去の記憶を共有する観客と映画作家の持続的なコミュニケーションであるという彼自身が認識していることを、この作品に持ち込んでもいる。イーストウッドは、このコミュニケーションに依拠しながら、その意味を深めもする人気作を撮り続けている数少ない映画作家のひとりである。