20. Abraham Polonsky
Chris Fujiwara

Abraham Polonsky was a unique figure in American cinema. A brilliant writer, he understood the special role of dialogue in film. Unlike theater dialogue, which occurs in real time on the stage, film dialogue, Polonsky believed, "occurs in the psychological time of the set of images which themselves happen to occur in real time." As a director-writer, he furnished himself with language that (in his words) "instead of dialogue that carries meaning where the film image fails, would be the meaning that completes the film image." Though his directing career was interrupted for two decades by the anti-Communist blacklist, the three films he directed demonstrate the success of his search for a poetic cinema that, as he put it, "escapes from the paralysis of naturalism."

20.エイブラハム・ポロンスキー
クリス・フジワラ

エイブラハム・ポロンスキーはアメリカ映画においてユニークな存在だった。傑出した脚本家として、彼は映画において台詞が持つ特別な意味を理解していた。舞台上で現実と同時進行の時間に発せられる演劇の台詞と異なり、映画の台詞は「一連の映像の心理的な時間のなかで起るものであり、その時間がたまたま現実の時間進行と一致しているのだ」と信じていた。監督兼脚本家として、彼は自分の映画に(本人の言によれば)「映像が伝えられない意味を代わりに伝えるのではなく、映画映像を補完し完成させる意味の」言葉を創出した。彼の監督としての経歴は反共産主義のブラックリストのために20年以上の中断を経ているものの、彼が監督した3本の作品は、本人が「自然主義という感覚の麻痺を逃れる」ポエティックな映画の探求を見事に示している。